Amikor a betűk nem engedelmeskednek
Fanni második osztályba járt, és imádta, amikor az anyukája mesét olvasott neki este lefekvés előtt.
Ilyenkor összebújtak, és Fanni tátott szájjal hallgatta a történeteket – minden este kérte, hogy „anya, csak még egyet, csak még egyet olvass!”.
Amikor azonban eljött az idő, hogy ő maga olvasson, valami nem stimmelt.
A betűk összekeveredtek a szeme előtt, néha kimaradt egy-egy szó, vagy épp más sorrendben olvasta őket.
Sok gyakorlás ellenére sem akartak „összeállni” a sorok, és a tanítónő végül kimondta:
Fanninak diszlexiás tünetei vannak.
Ez már nem csak egyszerű lemaradás volt, amit majd „az iskola behoz”.
Az ilyen helyzeteket csak egyéni figyelemmel és türelmes, lépésről lépésre haladó gyakorlással lehet rendbe hozni – külön tanárral, vagy egy szülővel, aki tudja, hogyan segíthet.
Az anyukája tudott Fanni problémájáról, mégis valahol mélyen összeszorult a szíve.
Fanni okos, érdeklődő kislány volt – csak épp az olvasás nem akart menni.
És ahogy múltak a hónapok, egyre inkább félt az anyja attól, hogy a lánya teljesen elveszíti az érdeklődését, mielőtt még megtapasztalná, mekkora öröm olvasni.
Egy könyv, ami nem tananyagnak, hanem segítségnek készült
Egy este, amikor Fanni már aludt, az anyukája a laptopja fölé hajolt.
Csendben, fáradtan gépelt be néhány szót a keresőbe: „hogyan segíthetek diszlexiás gyereknek olvasni tanulni…”
Rengeteg találat jött fel, de mind túl bonyolultnak tűnt, tele szakkifejezésekkel és tanácsokkal, amiket nehéz volt követni.
Aztán egyszer csak megakadt a szeme egy mondaton: „Olvasni öröm.”
Ez volt az ABC olvasókönyv bemutatójának első sora.
És valami megmozdult benne. Pont ez hiányzott Fanni életéből – az öröm, a játékosság, a sikerélmény.
Elkezdte olvasni a leírást, és ahogy haladt, egyre inkább érezte, hogy ez a könyv más, mint a többi.
Nem tartalmazott hosszú, nehéz szövegeket, hanem egyszerű, világos szavakkal és kifejezésekkel voltak tele a történetek, amiket a gyerekek könnyen meg tudnak érteni.
A hozzájuk kapcsolódó rövid, érthető feladatok pedig segítik a gyereket abban, hogy végre összeálljon a kép.
Másnap, amikor a postás megérkezett a csomaggal, Fanni anyukája izgatottan bontotta ki.
A könyv illata, a vastag, tartós lapok és a vidám rajzok mind azt sugallták: ez nem „tananyag”, hanem egy jó kis kaland.
Aznap este nem a szokásos esti mesét vették elő, hanem az ABC olvasókönyvet.
És Fanni, aki korábban inkább elbújt volna minden betű elől, most mosolyogva olvasta ki az első pár sort.
– Anya, ez… ez megy! – mondta halkan, hitetlenkedve.
Az anyukája ekkor tudta: végre megtalálták azt az utat, amin együtt haladhatnak tovább – ahol a tanulás újra örömmé válik, és az olvasás már nem akadály többé, hanem egy kapu az egész világ felé.
A könyv célja
Az ABC olvasókönyv azért született, hogy a gyerekek ne csak megtanuljanak olvasni, hanem meg is szeressék azt.
Mert ha az olvasás örömmé válik, a tanulás már soha többé nem lesz küzdelem.
👉 Ismerd meg az ABC olvasókönyvet ITT »
Tekintsd meg, milyen izgalmas tanfolyamok várnak még Rátok!
👉 Alakítsátok a közös időt élményekké és fejlődéssé, melyben a Hogyan motiváld gyermeked a tanulásban c. online tanfolyamunk lesz segítségedre
👉 Légy valódi támasz gyermeked tanulásában! A Hogyan segítsünk a tanulásban c. tanfolyamunk támogat téged ebben
👉 Válj magabiztos tanulóvá a Hogyan tanuld meg? c. videó kurzusunkkal
Szeretnél értesítést kapni, amikor új cikkünk jelenik meg?
Itt jelezd!: SZERETNÉK AZ ÚJ CIKKEKRŐL ÉRTESÍTÉST KAPNI
Kérdésed van?
Egyedi megoldásra lenne szükséged? Keresd szakértőnket!

Telekesi Edit
70/627-5516
telekesi.edit@apshun.hu
Szeretettel:
Alkalmazott Oktatástan



