70/627-5516    info@hogyantanuldmeg.hu

Hogyan tanuld meg?

Hogyan készüljetek fel az otthoni tanulásra?

Otthoni tanulás

Sok szülőnek okoz most kisebb-nagyobb nehézséget az, hogy otthon tanuljon a gyerekkel. Bár a legtöbbünk már segített neki házi feladatban, egy-két tanulnivalóban, de az nem feltétlenül megy, hogy folyamatosan segítsük és kontrolláljuk a gyermek haladását.

Mivel nagy tapasztalatunk van mind az oktatásban, mind a magántanári gyakorlatban, összeszedtünk számodra néhány kulcsfontosságú dolgot, amire érdemes figyelned, amikor te magad oktatod a gyerkőcöt.

  1. Semmiképpen sem lássatok úgy neki a tanulásnak, hogy a gyerek vagy te magad éhesek, szomjasak vagy fáradtak vagytok. Az a gyerek, aki éhes (sőt, akár szomjas!) és fáradt, hamarabb lesz hisztis, hamarabb ütköznek ki rajta azok a negatív jelenségek, amelyek a tanulást kísérik. Sőt, a felfogásunk is javul, amikor kipihentek vagyunk.
  2. Amikor tanultok, akkor ne csináljatok semmi mást. Csak azzal foglalkozzatok. Ez rád szülőre ugyanúgy érvényes. Ne pillants rá néha a telefonodra, ne beszélgess a pároddal, más családtagoddal, ne a főzéssel foglalkozz vagy épp a tévét lesd. Ez azért lényeges, mert megkönnyíti mindkettőtök dolgát. Ráadásul az egyéb elfoglaltságokkal telerakott „tanulás” könnyen el tud húzódni estig, ha sok a tananyag.
  3. Ne tanuljatok ha lehet napi 3-4 óránál többet, mert nem lesz eredményes. Ha túl sok a lecke, jelezd a tanárnak, hogy figyeljen erre. A napi 3-4 óra eredményes tud lenni akkor, ha az előző pontokat becsülettel betartjátok. Ebben az időben pedig nyilván tartsatok szüneteket.
  4. Iktassatok be mindennap valamennyi mozgást. Egy gyereknek hatalmas a mozgásigénye. Valójában a felnőtteknek is, csak sok embernél a test annyira elszokott tőle, hogy úgy tűnik, már nem is igényli. Nem lehet naponta 6-8 órákat (vagy még többet) a gép előtt ülni, vagy egyáltalán csak ülni. A sok ülés és kevés mozgás szintén a tanulás minőségére megy.
  5. Tanulás előtt tűzzetek ki valamilyen célt Ne legyen túl könnyű, de ne legyen irreális sem. És igyekezzetek tartani magatokat hozzá.
  6. Dicsérd meg és nyugtázd a gyermeked, amikor jól teljesít vagy amikor szorgalmas! Akkor is, ha számodra az nem túl lényeges vagy nem túl nagy előrelépés. Hidd el, a gyerekek nagyon tudnak vágyni az elismerésre, a bátorításra, és a pedagógusok nem feltétlen tesznek erre hangsúlyt, és ez is nagyban segíti a közös munkátokat.
  7. Az előző pont másik oldala: ne értékeld és ne szidd le, ha nem tud valamit, ha nem sikerült jól megoldania egy feladatot, ha nem értett meg valamit. Ez nagyon vissza tudja vetni a haladásban. Korábban járt nálunk egy olvasási problémás kislány, akinek sikerrel segítettünk. A foglalkozások nagy részében nem az olvasásával kellett foglalkozni, hanem azzal, hogy „lelket öntsünk belé”, és elhitessük vele, hogy nem buta és nincs vele semmi baj.

A fenti pontok inkább az előkészületek, valamint a keretét adják meg az oktatásnak.

Emellett van a szakmai rész, az oktatás szakmai oldala. Amiben ugye a legtöbb szülőnek – hiszen nem pedagógus – nincs tapasztalata.

Ehhez van egy nagyon jó tananyagunk, a Hogyan tanuld meg könyv. Képekkel illusztrálva, egyszerűen megfogalmazva végigvezeti a szülőt és a gyermeket a tanulás alapelvein, akadályain és azok kezelési módjain.

Jó szívvel ajánljuk számodra, hamarosan pedig videós tanfolyam is készül hozzá.

Sikeres együtt tanulást és kellemes órákat kívánunk neked.

Szeretettel,
Alkalmazott Oktatástan

Képesség fejlesztés